RECENZE: Největší Showman - Filmový cirkus jak se patří!

04.01.2018

16 let po fenomenálním úspěchu Moulin Rouge přichází do kin muzikál, který se srovnání s tímto dnes již takřka kultovním snímkem zkrátka nevyhne. Možná se mu ani vyhnout nechce a rozhodně z něj nevychází úplně špatně.

Hvězdami nabitý muzikál Největší Showman zamířil i do českých kin.

Vítejte v New Yorku!

Děj vás přenese do značně idealizovaného New Yorku 19. století, kde nabízí k dobru těžce přibarvený až kompletně smyšlený příběh skutečného P. T. Burnama, údajně největšího showmana všech dob. V průběhu x minut pak sledujeme jeho životní vzestup z nuzných poměrů mezi městskou smetánku.

Rodinka Burnamových zrovna s podivem hledí na muzeum, které P.T. Burnam zrovna zakoupil.

Obsah je vzhledem k formě logicky podáván především skrze pěvecká a taneční čísla, což filmu dodává solidní tempo a po celou dobu nemáte nejmenší chuť sklouznout pohledem k hodinkám. Menší problém nastává u nehudebních pasáží, které vytváří více či méně povedené oslí můstky k dalším muzikálním číslům. Oproti nim totiž posouvají děj opravdu minimálně, což je však zčásti dáno i neuvěřitelnou lehkostí, s jakou tvůrci pracují s postavami a vyprávěním právě během vystoupení.

Film je plný hudebních a tanečních scén, které fungují na výbornou!

Sociální agitka

Kde Největší Showman v porovnání s Moulin Rouge bohužel poněkud pokulhává je celkové zaměření a vyznění děje. Oproti legendárnímu filmu s Ewanem McGregorem (46) a Nicole Kidman (50) totiž k univerzálnímu motivu lásky přidává ještě důraz na lidská práva a jiná, až aktivistická témata. Jejich provedení však není příliš zdařilé a výsledkem je zbytečné naředění děje. Pokud navíc vezmeme v potaz skutečnou historii P. T. Burnama (kterému byla sociální rovnost napříč třídami a rasami tak nějak jedno) pak je to až k smíchu.

Filmový P.T. Burnam se svým cirkusovým panoptikem.

Vizuální cirkus

Čím naopak film s Hughem Jackmanem (49), Zacem Efronem (30), Michelle Williams (37), či Zendayou logicky převyšuje Moulin Rouge je řemeslo. Práce s kamerou sice, stejně jako vizuální efekty, patří spíše mezi lepší hollywoodský průměr, jejich použití k naplnění vize pompézního cirkusu je dokonalé. Tvůrci tak přichází se skvělými obrazovými nápady, na které je opravdu radost pohledět.

Hugh Jackman na place Největšího Showmana.

Hudební vykrádačka, která funguje

Při pozornějším poslechu písní, které film provázejí, se neubráníte dojmu „tohle už jsem někde slyšel“, což může místy strhávat pozornost od filmu. Ve výsledku to však příliš nevadí. Ačkoli se totiž jedná o více či méně generický výběr toho nejlepšího (či nejhoršího, posouzení necháme na vás) ze současného popu, v rámci filmu a vývoje děje dávají jednotlivé kousky smysl a fungují na výbornou. Plusem navíc je fakt, že ve většině případů opravdu slyšíte zpívat herce, kteří zpívající postavu ztvárnili.

Rebecca Ferguson (34), která si zahrála operní divu Jenny Lind, byla paradoxně jednou z mála, která své party nenazpívala.

Žánrovka jak se sluší a patří!

Pokud uvažujete o návštěvě Největšího Showmana v kině, neočekávejte raději nic jiného, než funkční a poctivě stylizovaný muzikál se vším všudy. Což je na dnešní scéně tak vzácný jev, že to nemusí skousnout každý.

Text: Ondřej Veselý

Fandím
9 fanoušků
Nesnáším
5 antifanoušků
Celebrity:
Michelle Williams, Zac Efron, Hugh Jackman

Kategorie:
Filmy, Filmové novinky,

Tagy:
muzikály, recenze filmu, filmy v kinech, hudební filmy, americké muzikály, filmové muzikály, CirKus, Hugh Jackman role, novinky z filmu, hodnocení filmů, Hugh Jackman filmy, Rebeca Ferguson role, P. T. Burnama, slavné cirkusy, filmy o cirkusech, cirkusová show, Zac Efron filmy
TOPlist