Uplynulo jedenáct let od premiéry filmu Rona Howarda Rivalové, v němž spolu soupeřily skutečné hvězdy formule 1 James Hunt a Niki Lauda. Ve čtvrtek vstupují do kin další Rivalové, v nichž proti sobě n ...
Pilot formule 1, mistr světa, úspěšný podnikatel, muž, který přežil svou vlastní smrt. Život legendárního závodníka Nikiho Laudy, který se narodil 22. února přesně před tři čtvrtě stoletím, by vydal n ...
Jezdecká legenda, kterou proslavily tři tituly mistra světa formule 1 a 25 vyhraných velkých cen, ale i nezlomná vůle, díky které se za volant vrátil po hrůzostrašné nehodě, při níž málem uhořel v ko ...
Už dvakrát v minulosti se tu formule 1 proháněla, vybavíte si? V autech tehdy seděli třeba Niki Lauda nebo Alain Prost. Titul mistra světa zde dokonce v poslední Velké ceně sezony získali Nelson Pique ...
Toto Wolff almost died attempting to break a record at the legendary Nurburgring in 2009, despite Niki Lauda warning him not to go through with his attempt
Three-time world champion Niki Lauda carried out a non-executive chairman role with Mercedes prior to his death in 2019 and played a key role in them dominating the sport
Andreas Nikolaus „Niki“ Lauda (* 22. února 1949, Vídeň) je rakouský letec, podnikatel, ale především je bývalý rakouský pilot Formule 1, trojnásobný mistr světa z let 1975, 1977 a 1984.
Nehoda na Nürburgringu
1. srpna 1976 na německé trati Nürburgring měl Niki Lauda potvrdit, že je blízko k obhajobě titulu. Při tomto závodě však měl nehodu, o které se mluví dodnes. Lauda se řítil po trati svým vozem Ferrari rychlostí více než 250 km/h k místu zvanému Bergwerk, když jeho vůz neovladatelně zatočil doprava a narazil do plotu, který ho následně vymrštil zpět na dráhu. Do vraku poté narazil pilot Brett Lunger. V té chvíli Laudův vůz začal hořet následkem exploze palivové nádrže. Lauda při srážce s Lungerem ztratil přilbu a tak zůstal uprostřed plamenů s více než 900 °C a i když se ho podařilo vyprostit, tak byl ve vážném stavu. Měl poškozené plíce, hlavu a i další části těla měl těžce popálené. Podařilo se ho zachránit, ale plastika obličeje mu zůstane až do konce života.
Další úspěchy
O 42 dní později se Niki Lauda opět usadil do svého monopostu a bojoval o titul až do konce sezony. Titul nakonec o jeden bod neuhájil před Jamesem Huntem. O rok později, v roce 1977 opět získal titul mistra světa. Poté ukončil kariéru. V roce 1982 se vrátil zpět do Formule 1 a roku 1984 získal potřetí titul mistra světa.
Po odchodu z Formule 1
Po odchodu z Formule 1 se začal věnovat létání. Stal se pilotem a majitelem letecké společnosti Air Lauda, později přejmenované na společnost Niki. Společnost vlastní, kromě jiných i dopravní letadla Airbus A330 a chystá se prosadit i na dálkových letech.
K provozování webu využíváme takzvané cookies. Cookies jsou soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a obecně k zajištění vaší maximální spokojenosti. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme.OK