Jan Charouz

profil
Fotku nahrál uživatel.
Fandím 1 fanoušek
Nesnáším
0 antifanoušků
Napiš názor 0 názorů

Povolání: Sportovec, Automobilový závodník

Věk: 36 let

Datum narození: 17.07. 1987

Místo narození: Praha, Československo

Výška: 173 cm

Hodnocení Jan Charouz

Přitažlivost
0% (0 hlasů) Neumístněno
Talent
0% (0 hlasů) Neumístněno
Inteligence
0% (0 hlasů) Neumístněno
Vtipnost
0% (0 hlasů) Neumístněno

Fotky Jan Charouz (1)

Životopis Jan Charouz Upravit životopis

Jan Charouz (* 17. července 1987, Praha) je český závodní jezdec. K nejlepším výsledkům jeho kariéry patří vítězství v Le Mans Series 2009 a F3000 International Masters 2006, stejně jako čtvrté místo ze závodu 24 hodin Le Mans 2009. V současnosti je testovacím jezdcem týmu Renault F1.

Kariéra v motokárách a formulích

Začátky kariéry

Svoji závodní kariéru zahájil v sedmi letech na motokárách třídy Comer 80, kde závodil pět let. V roce 2000 přestoupil do třídy ICA-J a ve své druhé sezoně získal třetí místo v mezinárodním šampionátu České republiky. V roce 2002 Jan závodil ve třídě Ford Fiesta v Mezinárodním mistrovství České republiky v závodech automobilů na okruzích. Společně s Erikem Janišem skončili první a stali se nejmladšími mistry v historii šampionátu.

O rok později přestoupil do německého šampionátu formule BMW. V roce 2004 závodil ve stejném šampionátu za tým Kekeho Rosberga. Po dvou letech ve formuli BMW dostal Jan šanci závodit v italském šampionátu F3000. V něm byl nejmladším jezdcem ve startovním poli, i přesto se mu ale podařilo bodovat a pravidelně bojovat se zkušenějšími soupeři. Celkově obsadil 11. místo, ačkoliv musel vynechat závěrečné dva závody kvůli povinnostem v A1 Grand Prix. V premiérovém podniku této série v Brands Hatch reprezentoval Českou republiku, za kterou nastoupil také ve volných trénincích ve vybraných dalších podnicích.

2006

V roce 2006 získal mistrovský titul v sérii F3000 International Masters. Podařilo se mu vybojovat i titul pro nejlepšího nováčka a pomohl týmu Charouz Racing System k zisku titulu v hodnocení týmů. V roce 2006 se Jan Charouz stal členem českého A1GP týmu a české barvy barvy hájil na konci druhé sezony A1GP World Cup of Motorsport na britské trati Brands Hatch. Jan se v roce 2006 zúčastnil i několika dalších okruhových závodů, například 24 hodin ve Spa, kde závodil s vozem Seleen S7R týmu Zakspeed, a Megane Trophy.

Le Mans Series & 24 hodin Le Mans

2007

Pro sezonu 2007 se stal oficiálním testovacím a závodním jezdcem Loly. V barvách týmu Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd se s vozem Lola B07/17 Judd zúčastnil Le Mans Series a slavného závodu 24 hodin Le Mans. Týmovými kolegy Jana Charouze se pro sezonu 2007 stali Alex Yoong (MAL) a Stefan Mücke (GER). Spolu s týmovými kolegy již při druhém startu dosáhli druhého místa v závodě 1000 km Monzy. V konečných výsledcích Le Mans Series pak figuroval na osmém místě. S týmovými kolegy uspěl také při debutu v závodě 24 hodin Le Mans, v němž vybojovali osmé místo. K velkým úspěchům patří také 4. místo absolutně a 3. v hodnocení třídy LMP2 v závodě Petit Le Mans 2007, kde Jan startoval jako tovární jezdec britské stáje Zytek. Britský magazín Autosport ho zařadil do Top 10 nejlepších jezdců Le Mans Series 2007.

V sezoně 2007 se příležitostně objevoval i v dalších okruhových šampionátech (MMČR Divize 4) a vyzkoušel si čtyřiadvacetihodinové závody v americké Daytoně a belgickém Spa. Na přelomu sezon 2007/2008 byl znovu jmenován členem českého národního týmu v šampionátu A1GP World Cup of Motorsport.

2008

V sezoně 2008 podruhé v kariéře startoval v Le Mans Series a v závodě 24 hodin Le Mans. Kolegou v českém týmu Charouz Racing System mu byl Stefan Mücke (GER) a společně pilotovali prototyp LMP1 Lola B08/60 Coupé – Aston Martin V12. V sezoně Le Mans Series 2008 Jan Charouz a Stefan Mücke vystoupali dvakrát na stupně vítězů, a to v závodech 1000 km Barcelony a 1000 km Silverstone. V konečném hodnocení pak obsadili pátou příčku. Spolu s týmovými kolegy Jan Charouz uspěl i ve slavném motoristickém maratónu 24 hodin Le Mans, v němž zaznamenal 9. místo absolutně. V sezoně 2008 (stejně jako v předchozím roce) patřil k nejrychlejším pilotům vozů s benzinovými motory třídy LMP1.

2009

Spolupráce s továrním týmem Aston Martin Racing pokračovala i v roce 2009, s tím rozdílem, že se stal jeho oficiálním jezdcem a startoval pod jeho hlavičkou. A to opět v Le Mans Series a 24 hodin Le Mans. Týmovými kolegy, s nimiž se střídal za volantem vozu Lola Aston Martin LMP1, mu byli Tomáš Enge (CZE) a Stefan Mücke (GER). Už v úvodním podniku Le Mans Series, v závodě 1000km Barcelony, s týmovými kolegy získal první místo, které zopakoval na Nürburgringu. V posledním závodě sezóny v Silverstone česko-německé trio vybojovalo cenný titul v celkovém hodnocení šampionátu Le Mans Series. S českým týmem Aston Martin Racing Eastern Europe se také úspěšně zúčastnil červnového závodu 24 hodin Le Mans, kde společně s Tomášem Engem a Stefanem Mückem obsadil celkové čtvrté místo a byl nejrychlejší mezi benzínovými prototypy.

Formule 1

2010

Stal se pro sezonu 2010 testovacím jezdcem týmu Renault F1 a stal se tak třetím Čechem ve Formuli 1.

Zdroj: Wikipedia.org

Články o Jan Charouz (0)

Všechny články o Jan Charouz (0) »
TOPlist