RECENZE: Špindl - Mnoho povyku pro nic

06.01.2018

Uprostřed předvánočního shonu vstoupil do kin český nefalšovaně zimní film, který byl masivně propagován snad už během letních pařáků. Pokud měl, stejně jako nákupní stresy, kompletně zničit vánoční pohodu, pak funguje bezchybně. Tenhle film totiž jinak nefunguje téměř v žádném ohledu.

Jako by Anna Polívková chtěla svým ztrápeným pohledem odradit od návštěvy kina, to se cení!

Bezduchá prázdnota

Děj by šel shrnout do nepříliš obsáhlé povídky a je docela možné, že jako takový by námět Karolíny Vrbasové i mohl celkem fungovat. Bohužel jeho převedení do celovečerního formátu je tupě prázdné. Film sleduje partu tří povahově velmi rozdílných "sester", které si vyrazily na lov "milionářů nebo zajíčků" do "české obdoby Aspenu a Vegas", tedy Špindlu.

Anna Polívková

Tři slečny na lovu nápadníků nakonec vždycky skončí s alkoholem v ruce…

S takto nastavenými kulisami pak tvůrci rozehrávají nekonečně nudnou a zdlouhavou verzi Velmi křehkých vztahů na lyžích. V průběhu filmu si každá slečna vyzkouší dva nápadníky, všechny absolvují více či méně hloupé zážitky, potkají pár absurdně stereotypních postav s větším či menším komediálním potenciálem (který zůstane ležet ladem) a vypijí množství alkoholu, které by vystačilo středně velké ruské vesnici na celou zimu. Na konci filmu si pak říkáte, co se vlastně stalo. Vždyť nedošlo k prakticky žádnému vývoji.

David Gránský

Nebo zachraňují spoře oděné puberťáky skákající do sněhu.

Herecká muka

Většina herců na plátně vypadá, že je u Špindlu drží pouze honorář, nikoli víra v projekt. Tím pádem nastává absurdní situace, kdy nejvěrohodnější výkon předvádí Jakub Kohák (43), kterému postavu slizkého prasáka z kapely bez problému uvěříte. Ani jindy solidní Anna Polívková (38) zde nepředvádí zázraky a proto ani z optiky hereckých výkonů film neobstojí.

Jakub Kohák

Jedna z nejotravnějších postav českého showbyznysu, Jakub Kohák, ztvárnila neméně otravnou postavu i ve Špindlu.

Kdo to proboha zvučil?

Špindl po dvou výše jmenovaných katastrofách ničí absolutní řemeslné neumětelství. Ano, kamera sice neurazí, ovšem ani nenadchne, zato práce se střihem je absolutně nelogická a mnohé prostřihy postrádají smysl. To všechno by se dalo označit za šedý průměr, nicméně zvuková složka je místy tak odfláknutá, že to pozná i laik. Příkladem budiž scény s dodatečným studiovým dabingem, který postrádá zásah mixaře, a jako takový vyloženě ruší. Scény ve stísněných prostorech pak trpí jakýmsi akvarijním (d)efektem, který vám přivodí psychosomatické zalehnutí uší.

Alice Bendová

Možná je lepší, že tato milostná scéna byla beze zvuku.

Nechcete náhodou reklamu?

Třešničkou na dortu je pak všudy přítomný product placement, tedy reklama. Její souhrnný čas na plátně se totiž směle může měřit s prostorem, který dostaly někteří z finálních partnerů našich hrdinek. A to je v kontextu nepříliš povedeného maskování všech produktů prostě brutální. Kdyby tvůrci stejné úsilí, jako věnovali shánění sponzorů, raději věnovali i vývoji děje, možná by pak nemuseli všechna podstatná rozuzlení cpát na bok k závěrečným titulkům.

„Holky, nechcete do toho filmu náhodou ještě nějakou reklamu?“

Oněmíte úžasem

Ano, čtěte správně. Bohužel to však nebude kvůli extrémně zdařilé realizaci, naopak. Špindl je místy tak okatě hrozný, že vám na mysl přijde jediné: co to sakra je? Pokud tedy nepatříte mezi filmové masochisty, rozhodně se mu vyhněte pořádným curvingovým obloukem.

Fandím
23 fanoušků
Nesnáším
3 antifanoušci
Celebrity:
David Gránský, Jakub Kohák, Alice Bendová, Anna Polívková

Kategorie:
Filmy, Filmové novinky,

Tagy:
české filmy, špindl, lyžování, české komedie, česká kinematografie, nové české filmy, novinky v Kinech, Špindl film, Špindl recenze, Špindl hodnocení, Anna Polívková filmy, David Gránský filmy, Alice Bendová milostná scéna, zimní komedie, komedie z hor, lyžařské komedie
TOPlist