Pedro de la Rosa

profil
Fotku nahrál uživatel.
Fandím 0 fanoušků
Nesnáším
0 antifanoušků
Napiš názor 0 názorů

Povolání: Sportovec, Závodník F1

Věk: 53 let

Datum narození: 24.02. 1971

Hodnocení Pedro de la Rosa

Přitažlivost
0% (0 hlasů) Neumístněno
Talent
0% (0 hlasů) Neumístněno
Inteligence
0% (0 hlasů) Neumístněno
Vtipnost
0% (0 hlasů) Neumístněno

Fotky Pedro de la Rosa (1)

Životopis Pedro de la Rosa Upravit životopis

Pedro Martínez de la Rosa (* 24. února 1971, Barcelona) je španělský pilot Formule 1. Za svou závodní kariéru absolvoval 87 závodů, debutoval 7. března 1999 a hned v prvním závodě bodoval. Celkem za svou kariéru nasbíral 35 bodů a jednou dojel na pódium. V roce 2012 bude závodit za tým HRT F1.

Počátky kariéry

Svou kariéru zahájil netradičně v šampionátu Evropských rádiově řízených off-roadových vozů. Mezi lety 1983 a 1987 tento šampionát vyhrál 2x. Svůj debut na motokárách si odbyl až v roce 1988, kdy mu bylo 17 let. Poté se připojil do Španělské Formule Fiat Uno a v roce 1989 se stal šampiónem.

Roku 1990 závodil v šampionátu španělské Formule Ford 1600 a hned se stal mistrem. Poté přestoupil do Britské Formule Renault 1600 a za 6 závodů nasbíral 2 pódia. V roce 1991 skončil celkově na 4. místě ve Španělském šampionátu Formule Renault. O rok později vyhrál jak Evropskou, tak Britskou sérii Formule Renault. Poté se s úspěchy na 2 roky odmlčel, až v roce 1995 se stal šampiónem Japonské Formule 3 a skončil na 3. místě v Grand Prix Macau. V roce 1996 obsadil 8. místa ve Formuli Nippon F3000 a Japonském šampionátu GT. O rok později celkově vyhrál obě zmiňované série.

Formule 1

V roce 1998 zamířil do Formule 1, když se stal testovacím jezdcem stáje Jordan. O rok později už závodil s týmem Arrows. Hned při svém debutu si připsal bod, ale bylo to jediné umístění na bodech za celou sezónu. V následující sezóně bodoval na obou německých okruzích. Na další 2 roky se pak upsal týmu Jaguar, kde však trpěl neshodami se stájovým kolegou, Eddiem Irvinem. V roce 2001 si připsal 3 body, o rok později nedokázal bodovat ani jednou. A tak stejně jako Irvine, který ukončil kariéru, opustil Jaguár. Další závodní angažmá hledal marně a tak se stal testovacím pilotem stáje McLaren. Příležitost závodit dostal až v roce 2005, když se zranil Juan Pablo Montoya. V závodě dojel na 5. místě a zaznamenal nejrychlejší kolo.

11. července 2006 přebral místo závodního jezdce po Montoyovi, který odešel závodit do série NASCAR. Dlouho nebylo jasné, jestli Pedro dojede celou sezónu, ale nakonec se tak opravdu stalo. Při Grand Prix Maďarska 2006 dokončil dokonce závod na 2. místě, což bylo jeho nejlepší umístění v kariéře. A tak na konci sezóny, ze které odjel jen slabou polovinu, se mohl radovat ze své nejlepší sezóny v kariéře, když získal 19 bodů a byl celkově na 11. místě.

Poté se dlouze spekulovalo, kdo usedne v příští sezóně do kokpitu vedle Fernanda Alonsa. Místo avizovaného De la Rosy však místo zaujal nováček Lewis Hamilton. De la Rosa se přesunul zpět do role testmana. Zároveň začal komentovat pro španělskou televizi Telecinco. V roce 2007 znovu vyvstaly spekulace, že by se mohl do F1 vrátit, a to v nově vznikajícím týmu Prodrive, který měl debutovat v roce 2008. Prodrive měl úzce spolupracovat s McLarenem a proto měli do kokpitu usednout jeho testovací jezdci Gary Paffett a právě De la Rosa. Avšak z projektu týmu Prodrive sešlo.

Byl též zapleten do špionážní aféry, který vyústila vyloučením McLarenu z poháru konstruktérů pro rok 2007. Před Grand Prix Austrálie 2008 byl Pedro de la Rosa jmenován předsedou Asociace závodních jezdců. Ve funkci nahradil Ralfa Schumachera, který z F1 odešel. Jako testman působil i v roce 2009.

V roce 2010 závodil v týmu Sauber po boku Japonce Kamuje Kobajašiho. Neodjel celou sezonu, protože byl na posledních 5 závodů nahrazen Nickem Heidfeldem.

Kompletní výsledky ve Formuli 1

(Legenda, tučně vyznačené závody znamenají zisk pole position, závody vyznačené kurzívou označují zajetí nejrychlejšího kola v závodě)

* Sezóna v průběhu.

Juniorské formule

Zdroj: Wikipedia.org

Články o Pedro de la Rosa (0)

Všechny články o Pedro de la Rosa (0) »
TOPlist