Olivier Panis
Hodnocení Olivier Panis
Fotky Olivier Panis (0)
Olivier Panis (* 2. září 1966 Lyon, Francie) je bývalý francouzský pilot formule 1, který během své kariéry vystřídal týmy Ligier, Prost, BAR a Toyotu. Jeho nejlepší umístění v seriálu bylo 8. místo v sezóně 1995.
Závodní kariéra
V roce 1981 začal závodit na motokárách. O 7 let později, v roce 1988, se zúčastnil národního šampionátu formule Renault, kde obsadil 4 místo. O rok později byl již mistrem Francie s pěti prvenstvími v této motoristické disciplíně. Pro rok 1990 získal angažmá ve francouzské Formuli 3 a celkově se umístil na 4 příčce. O rok později zvítězil v Magny-Cours, Pau, Albi, Croix-en-Ternois a Pau-Arnos. Přesto to stačilo jen na celkové druhé místo. V roce 1992 se zabydlil ve formuli 3000 v týmu Apomatox a jako nováček obsazuje 10 místo, když na domácí trati v Magny - Cours vybojoval výbornou druhou pozici a v Silverstone byl třetí. Následující rok přinesl změnu týmu, tentokrát hájil barvy DAMS Reynard Cosworth AC93D a po třech vítězství přišel zaslouženě titul Mistra světa, to mu vyneslo místo ve francouzském týmu F1 Ligier.
Olivier Panis jako nováček sezóny 1994 překvapil druhým místem na Grand Prix Německa. Druhý rok ve formuli 1 přinesl další druhé místo, tentokrát ve Velké ceně Austrálie. Ve skvělých výkonech pokračoval i v roce 1996 a překvapivě zvítězil v Monaku. V roce 1997 koupil krachující Ligier francouzská legenda formule 1 Allan Prost, a se starými vozy Ligier pokračoval v mistrovství světa i Olivier a novému týmu zajistil dvakrát stupně vítězů ... Celý text »
Olivier Panis (* 2. září 1966 Lyon, Francie) je bývalý francouzský pilot formule 1, který během své kariéry vystřídal týmy Ligier, Prost, BAR a Toyotu. Jeho nejlepší umístění v seriálu bylo 8. místo v sezóně 1995.
Závodní kariéra
V roce 1981 začal závodit na motokárách. O 7 let později, v roce 1988, se zúčastnil národního šampionátu formule Renault, kde obsadil 4 místo. O rok později byl již mistrem Francie s pěti prvenstvími v této motoristické disciplíně. Pro rok 1990 získal angažmá ve francouzské Formuli 3 a celkově se umístil na 4 příčce. O rok později zvítězil v Magny-Cours, Pau, Albi, Croix-en-Ternois a Pau-Arnos. Přesto to stačilo jen na celkové druhé místo. V roce 1992 se zabydlil ve formuli 3000 v týmu Apomatox a jako nováček obsazuje 10 místo, když na domácí trati v Magny - Cours vybojoval výbornou druhou pozici a v Silverstone byl třetí. Následující rok přinesl změnu týmu, tentokrát hájil barvy DAMS Reynard Cosworth AC93D a po třech vítězství přišel zaslouženě titul Mistra světa, to mu vyneslo místo ve francouzském týmu F1 Ligier.
Olivier Panis jako nováček sezóny 1994 překvapil druhým místem na Grand Prix Německa. Druhý rok ve formuli 1 přinesl další druhé místo, tentokrát ve Velké ceně Austrálie. Ve skvělých výkonech pokračoval i v roce 1996 a překvapivě zvítězil v Monaku. V roce 1997 koupil krachující Ligier francouzská legenda formule 1 Allan Prost, a se starými vozy Ligier pokračoval v mistrovství světa i Olivier a novému týmu zajistil dvakrát stupně vítězů (3, v Brazílii a 2. ve Španělsku).
Pro další rok Prost postavil již své vozy do kterých montuje agregát Peugeot, který je ale značně nespolehlivý a tak nejlepším výsledkem roku je 9. místo z úvodu sezóny. Rok 1999 nepřinesl žádná zlepšení, ani dvě šestá místa nepřesvědčila Panise od svého úmyslu z týmu odejit. V roce 2000 se stal testovacím pilotem McLarenu. Protože stále toužíl po návratu na závodní dráhu, přijmul nabídku B.A.R a s pěti body byl 14.
Následoval přestup k Toyotě, za kterou jezdil v sezónách 2003 a 2004. Poté ještě dvě sezóny plnil roli testovacího pilota. 18. prosince 2006 oznámil ukončení kariéry. Naposledy se ve voze objevil 14. prosince 2006 při testech v Jerezu.
Jako by mu byla 14. pozice souzena a nepomohl ani odchod k Toyotě.
Tituly
- 1989 Mistr Francie (Formule Renault)
- 1993 Mistr Světa (Formule 3000)
Vítězství
- 1991 Magny-Cours (Formule 3)
- 1991 Pau (Formule 3)
- 1991 Albi (Formule 3)
- 1991 Croix-en-Ternois (Formule 3)
- 1991 Pau-Arnos (Formule 3)
- 1993 Hockenheim - F3000
- 1993 Nurburgring - F3000
- 1993 Spa - F3000
- 1996 Monte Carlo - F1
Kompletní výsledky ve Formuli 1
(Legenda: tučně vyznačené závody znamenají zisk pole position, závody vyznačené kurzívou zajetí nejrychlejšího kola v závodě)
Zdroj: Wikipedia.org
Méně textu »
");
$('.bannerSky').writeCapture().html("");
$('.banner2').writeCapture().html("");
$('.banner3').writeCapture().html("");
$('.toplist').writeCapture().html('

');
$('.score').html('

');
pp_gemius_hit('B7abi6bjiFkuqE6S03k.MsTWzXABO88AqTCL6i26TNj..7');
}
function changepic(file, desc, order ,id){
$('#imagex').hide();
$('#imagex').html('

');
$('#imagex').fadeIn(400);
$('#imagex_order').val(order);
$('#imagex_id').val(id);
$('#imagex_desc').html(desc);
$('#galery_link').text($('#imagex_order').val()+' z '+$('#gcount').val());
border(id);
refBanner();
loadRating();
relColorbox();
}
function next(){
var id = $('#imagex_order').val();
var gid = $('#gid').val();
var osid = $('#osid').val();
var payload = '/system/fotka-next/?id='+id+'&gid='+gid+'&osid='+osid;
$.get(payload, function(data){
var helper = data.split('$');
var desc = helper[1];
var file = helper[0];
var nove_order = helper[2];
var nove_id = helper[3];
changepic(file, desc, nove_order, nove_id);
if(nove_order > parseInt($('#image_right').val()) || nove_order < parseInt($('#image_left').val())){
list_next();
}
});
}
function prev(){
var id = $('#imagex_order').val();
var gid = $('#gid').val();
var osid = $('#osid').val();
var payload = '/system/fotka-prev/?id='+id+'&gid='+gid+'&osid='+osid;
$.get(payload, function(data){
var helper = data.split('$');
var desc = helper[1];
var file = helper[0];
var nove_order = helper[2];
var nove_id = helper[3];
changepic(file, desc, nove_order, nove_id);
if(nove_order < parseInt($('#image_left').val()) || nove_order > parseInt($('#image_right').val())){
list_prev();
}
});
}
function list_next(hum){
if(hum != 1){ hum = ''; }
var id = $('#image_right').val();
var gid = $('#gid').val();
var osid = $('#osid').val();
var seo = $('#seo').val();
var payload = '/system/fotka-list-next/?id='+id+'&gid='+gid+'&osid='+osid+'&hum='+hum+'&seo='+seo;
$.get(payload, function(data){
if(data){
var pomoc = data.split('$');
$('#list_body').hide();
$('#list_body').html(pomoc[0]);
$('#list_body').fadeIn(400);
$('#image_right').val(pomoc[1]);
$('#image_left').val(pomoc[2]);
}
});
}
function list_prev(hum){
if(hum != 1){ hum = ''; }
var id = $('#image_left').val();
var gid = $('#gid').val();
var osid = $('#osid').val();
var seo = $('#seo').val();
var payload = '/system/fotka-list-prev/?id='+id+'&gid='+gid+'&osid='+osid+'&hum='+hum+'&seo='+seo;
$.get(payload, function(data){
if(data){
var pomoc = data.split('$');
$('#list_body').hide();
$('#list_body').html(pomoc[0]);
$('#list_body').fadeIn(400);
$('#image_left').val(pomoc[1]);
$('#image_right').val(pomoc[2]);
}
});
}
function border(id){
$('#list_body img').removeClass('active');
$('#list_body #img'+id).addClass('active');
}
function loadRating(){
var id = $('#imagex_id').val();
var payload = '/system/fotka-ajax-rating/?id='+id;
$.get(payload, function(data){
$('#rating-add-wrapperx').hide();
$('#rating-add-wrapperx').html(data);
$('#rating-add-wrapperx').fadeIn(300);
$(".ratingy").rating({showCancel: false, cancelValue: null});
$("#rating-rate").bind("change", function(){
var objekt = $('#rating-rate').val().split('-');
var payload = '/system/rate-fotky/?name='+objekt[0]+'&value='+objekt[1];
if(this.value != ''){
$.get(payload, function(data) {
if(data == "x"){
alert("Hlasovat můžete jenom jednou.");
}else{
var veci = data.split('-');
$('#avg').text(veci[0]);
$('#count').text(veci[1]+' hlasů');
}
});
}
});
});
}
function relColorbox(){
$("a[rel^='colorbox']").colorbox({
maxWidth:1066,
maxHeight:800,
previous: "Předchozí",
next: "Další",
close: "Zavřít",
current: "Obrázek {current} / {total}"
});
}
//-->