Herecká filmografie (38)
-
1964
71%
-
1945
69%
-
1944
71%
-
1942
81%
-
1941
70%
-
1941
83%
-
1940
78%
-
1940
80%
-
1940
61%
-
1940
59%
-
1940
57%
-
1940
57%
-
1940
57%
-
1939
50%
-
1939
48%
-
1939
51%
-
1939
63%
-
1939
66%
-
1939
-
1939
47%
-
1939
58%
-
1939
51%
-
1939
45%
-
1939
53%
-
1938
42%
-
1938
-
1938
63%
-
1938
61%
-
1938
71%
-
1938
64%
-
1938
53%
-
1938
68%
-
1938
60%
-
1938
60%
-
1938
77%
-
1937
46%
-
1937
67%
-
1937
66%
TV pořady (1)
Dokumentární (2)
Témata spojená s Karel Černý (8)
Co se píše v česku o Karel Černý (5)
Co se píše v zahraničí o Karel Černý (3)
Karel Černý
Fotku nahrál uživatel.
Hodnocení Karel Černý
Fotky Karel Černý (1)
Karel Černý (* 7. dubna 1922, Plzeň) je český filmový architekt a držitel Oscara. K filmu si poprvé přivoněl na prahu dospělosti, když byl se svým tehdejším děvčetem v podstatě náhodou přizván do komparsu romance Ohnivé léto(1939). Před kamerou se pak mihl ještě několikrát, ovšem jeho skutečná filmařská kariéra se brzy vydala zcela jiným směrem.
Vystudoval v Praze architekturu a na přelomu čtyřicátých a padesátých let se vrhnul do práce s plnou vervou. Jako výtvarník se tak podílel kupříkladu na dnes už legendární Cestě do pravěku (1955). Samostatnou práci architektonickou poprvé odvedl na příběhu Emila Zátopka, nazvaném Jeden ze štafety (1952). V následujících letech a desetiletích spolupracoval na téměř stovce filmů a více než stovce televizních inscenací a seriálů.
Z těch nejproslulejších a nejpopulárnějších jmenujme například Král Šumavy (1959), Černý Petr (1963), Lásky jedné plavovlásky (1965), Intimní osvětlení (1965), Hoří, má panenko (1967), Hříšné lidé města pražského (1968), Nebeští jezdci (1968), Ecce Homo Homolka (1969), Smuteční slavnost (1969), Jak vytrhnout velrybě stoličku (1977), Tajemství proutěného košíku (1978) či třeba Lucie, postrach ulice (1980).
Vrchol jeho tvorby ale bezpochyby přišel na začátku osmdesátých let, kdy si na svého dřívějšího častého spolupracovníka vzpomněl Miloš Forman, který se už jako americký občan chystal natočit v Praze svého Amadea (1984). Za práci na tomto celosvětovém hitu byl architekt Karel Černý vyznamenán cenou Americké ... Celý text »
Karel Černý (* 7. dubna 1922, Plzeň) je český filmový architekt a držitel Oscara. K filmu si poprvé přivoněl na prahu dospělosti, když byl se svým tehdejším děvčetem v podstatě náhodou přizván do komparsu romance Ohnivé léto(1939). Před kamerou se pak mihl ještě několikrát, ovšem jeho skutečná filmařská kariéra se brzy vydala zcela jiným směrem.
Vystudoval v Praze architekturu a na přelomu čtyřicátých a padesátých let se vrhnul do práce s plnou vervou. Jako výtvarník se tak podílel kupříkladu na dnes už legendární Cestě do pravěku (1955). Samostatnou práci architektonickou poprvé odvedl na příběhu Emila Zátopka, nazvaném Jeden ze štafety (1952). V následujících letech a desetiletích spolupracoval na téměř stovce filmů a více než stovce televizních inscenací a seriálů.
Z těch nejproslulejších a nejpopulárnějších jmenujme například Král Šumavy (1959), Černý Petr (1963), Lásky jedné plavovlásky (1965), Intimní osvětlení (1965), Hoří, má panenko (1967), Hříšné lidé města pražského (1968), Nebeští jezdci (1968), Ecce Homo Homolka (1969), Smuteční slavnost (1969), Jak vytrhnout velrybě stoličku (1977), Tajemství proutěného košíku (1978) či třeba Lucie, postrach ulice (1980).
Vrchol jeho tvorby ale bezpochyby přišel na začátku osmdesátých let, kdy si na svého dřívějšího častého spolupracovníka vzpomněl Miloš Forman, který se už jako americký občan chystal natočit v Praze svého Amadea (1984). Za práci na tomto celosvětovém hitu byl architekt Karel Černý vyznamenán cenou Americké akademie filmových umění a věd – Oscarem.
Méně textu »
");
$('.bannerSky').writeCapture().html("");
$('.banner2').writeCapture().html("");
$('.banner3').writeCapture().html("");
$('.toplist').writeCapture().html('

');
$('.score').html('

');
pp_gemius_hit('B7abi6bjiFkuqE6S03k.MsTWzXABO88AqTCL6i26TNj..7');
}
function changepic(file, desc, order ,id){
$('#imagex').hide();
$('#imagex').html('

');
$('#imagex').fadeIn(400);
$('#imagex_order').val(order);
$('#imagex_id').val(id);
$('#imagex_desc').html(desc);
$('#galery_link').text($('#imagex_order').val()+' z '+$('#gcount').val());
border(id);
refBanner();
loadRating();
relColorbox();
}
function next(){
var id = $('#imagex_order').val();
var gid = $('#gid').val();
var osid = $('#osid').val();
var payload = '/system/fotka-next/?id='+id+'&gid='+gid+'&osid='+osid;
$.get(payload, function(data){
var helper = data.split('$');
var desc = helper[1];
var file = helper[0];
var nove_order = helper[2];
var nove_id = helper[3];
changepic(file, desc, nove_order, nove_id);
if(nove_order > parseInt($('#image_right').val()) || nove_order < parseInt($('#image_left').val())){
list_next();
}
});
}
function prev(){
var id = $('#imagex_order').val();
var gid = $('#gid').val();
var osid = $('#osid').val();
var payload = '/system/fotka-prev/?id='+id+'&gid='+gid+'&osid='+osid;
$.get(payload, function(data){
var helper = data.split('$');
var desc = helper[1];
var file = helper[0];
var nove_order = helper[2];
var nove_id = helper[3];
changepic(file, desc, nove_order, nove_id);
if(nove_order < parseInt($('#image_left').val()) || nove_order > parseInt($('#image_right').val())){
list_prev();
}
});
}
function list_next(hum){
if(hum != 1){ hum = ''; }
var id = $('#image_right').val();
var gid = $('#gid').val();
var osid = $('#osid').val();
var seo = $('#seo').val();
var payload = '/system/fotka-list-next/?id='+id+'&gid='+gid+'&osid='+osid+'&hum='+hum+'&seo='+seo;
$.get(payload, function(data){
if(data){
var pomoc = data.split('$');
$('#list_body').hide();
$('#list_body').html(pomoc[0]);
$('#list_body').fadeIn(400);
$('#image_right').val(pomoc[1]);
$('#image_left').val(pomoc[2]);
}
});
}
function list_prev(hum){
if(hum != 1){ hum = ''; }
var id = $('#image_left').val();
var gid = $('#gid').val();
var osid = $('#osid').val();
var seo = $('#seo').val();
var payload = '/system/fotka-list-prev/?id='+id+'&gid='+gid+'&osid='+osid+'&hum='+hum+'&seo='+seo;
$.get(payload, function(data){
if(data){
var pomoc = data.split('$');
$('#list_body').hide();
$('#list_body').html(pomoc[0]);
$('#list_body').fadeIn(400);
$('#image_left').val(pomoc[1]);
$('#image_right').val(pomoc[2]);
}
});
}
function border(id){
$('#list_body img').removeClass('active');
$('#list_body #img'+id).addClass('active');
}
function loadRating(){
var id = $('#imagex_id').val();
var payload = '/system/fotka-ajax-rating/?id='+id;
$.get(payload, function(data){
$('#rating-add-wrapperx').hide();
$('#rating-add-wrapperx').html(data);
$('#rating-add-wrapperx').fadeIn(300);
$(".ratingy").rating({showCancel: false, cancelValue: null});
$("#rating-rate").bind("change", function(){
var objekt = $('#rating-rate').val().split('-');
var payload = '/system/rate-fotky/?name='+objekt[0]+'&value='+objekt[1];
if(this.value != ''){
$.get(payload, function(data) {
if(data == "x"){
alert("Hlasovat můžete jenom jednou.");
}else{
var veci = data.split('-');
$('#avg').text(veci[0]);
$('#count').text(veci[1]+' hlasů');
}
});
}
});
});
}
function relColorbox(){
$("a[rel^='colorbox']").colorbox({
maxWidth:1066,
maxHeight:800,
previous: "Předchozí",
next: "Další",
close: "Zavřít",
current: "Obrázek {current} / {total}"
});
}
//-->