Jarno Trulli

profil
Fotku nahrál uživatel.
Fandím 0 fanoušků
Nesnáším
0 antifanoušků
Napiš názor 0 názorů

Povolání: Sportovec, pilot F1

Věk: 49 let

Datum narození: 13.07. 1974

Místo narození: Itálie, Pescara

Hodnocení Jarno Trulli

Přitažlivost
0% (0 hlasů) Neumístněno
Talent
0% (0 hlasů) Neumístněno
Inteligence
0% (0 hlasů) Neumístněno
Vtipnost
0% (0 hlasů) Neumístněno

Fotky Jarno Trulli (5)

Životopis Jarno Trulli Upravit životopis

Jarno Trulli (* 13. července 1974 Pescara) je italský jezdec formule 1. V současné době jezdí za stáj Team Lotus.

Kariéra před Formulí 1

Narodil se v Pescaře, Abruzzu, v Itálii. Jeho rodiče byli fanoušci motoristického sportu a pojmenovali svého syna po Jarno Saarinenovi, finském závodníkovi, který zahynul v roce 1973. Finské křestní jméno vzbudilo nemalé pozdvižení, když vstoupil do F1, jelikož někteří nechápali, že je Ital. Otcovo nadšení také znamenalo, že stejně jako jiní dobří závodníci, začínal Jarno na motokárách. Do motoristického světa vstoupil v roce 1983, když startoval v mini motokárách. O pár let později se z něj stal nejúspěšnější motokárový jezdec vůbec. V roce 1987 získal zlatou medaili „Youth Games,“ v roce 1988, 1989 a 1990 se stal mistrem Itálie. V roce 1990 zvítězil i v prestižní Grand Prix Hongkong. V roce 1991 se stal mistrem světa, v dalších dvou letech byl na mistrovství světa druhý. V roce 1993 zvítězil v prestižní Grand Prix Japonska. Další rok se stal mistrem Evropy a vítězem světového poháru „Memorial Ayrton Senna“, dále získal titul mistra Severní Ameriky a titul mistra světa.

Rok 1995 byl zlomový, opět získal světový pohár „Memorial Ayrton Senna“, stal se mistrem Itálie a zvítězil v Grand Prix Austrálie. To byl již ale v zorném poli šéfa Benettonu, Flavia Briatoreho, který mu zaplatil cestu do německého šampionátu Formule 3. I když on sám vstoupil do mistrovství až v jeho druhé polovině, dokázal zvítězit v posledních dvou závodech a zajistil si tak 4. místo. Následující rok byl již mistrem Německa a v roce 1997 už si odbyl debut ve F1.

Formule 1

1997: Minardi; 1997-1999: Prost

Debut si odbyl v týmu Minardi. Tam odjel prvních 7 závodů, poté nahradil zraněného Oliviera Panise v týmu Prost. A ohromil se slabým Prostem hned na začátku, když skončil čtvrtý v Německu a dokonce vedl závod v Rakousku. V Prostu zůstal po další 2 roky a první stupně vítězů vybojoval v deštivé Grand Prix Evropy 1999. To byl ale opravdový vrchol a také štěstí, a tak po sezóně opustil skomírající Prost a přešel k týmu Jordan, který mu měl zlepšit výsledky.

2000-2001: Jordan

Sezónu 2000 tedy začal v Jordanu, jehož nejlepší léta už ale pomalu a nadobro končila. V těchto dvou letech u irského týmu nevybojoval žádné pódiové umístění, ale prokázal se jako výborný jezdec v kvalifikacích. Ač se mu v závodech moc nedařilo, v kvalifikacích tedy porážel mnoho silnějších soupeřů a ukázal, že do F1 patří. V roce 2000 skončil celkově na 10. místě a v sezóně 2001 na 9. místě, čímž dokázal, že stoupá vzhůru. A jelikož byl v dlouholeté smlouvě se svým manažerem a zároveň manažerem týmu Renault, Flaviem Briatorem, přešel Jarno pro rok 2002 právě do Renaultu.

2002-2004: Renault

Jeho týmovým kolegou se stal Jenson Button, který s ním často v kvalifikacích prohrával, avšak porážel ho v závodech. Ale přestože byl z jezdecké dvojice lepší Button (celkově byl 7., zatímco sám skončil 8.), místo v kokpitu pro rok 2003 po boku Fernanda Alonsa získal on sám. Síla Renaultu se v sezóně 2003 značně zvýšila a Alonso vyhrál v Maďarsku. Jeho výsledky opět nebyly nijak oslnivé, ale v Německu vybojoval své první pódium od působení v Prostu. S vědomím, že Alonso jej v sezóně 2003 jasně porazil, vstoupil do nové sezóny s novým nábojem. V první půlce sezóny byl právě Ital lepší z dvojice jezdců. A vše korunovalo Monako, kde poprvé za svoji kariéru vyhrál závod, po nádherné jízdě z pole position. Díky slušným výsledkům by si mnozí mysleli, že má smlouvu na rok 2005 jistou, bohužel se tak nestalo. Chyba v poslední zatáčce po které obsadil místo na stupních vítězů Rubens Barrichello z Ferrari a poté několik závodů bez zisku bodu znamenaly, že jeho dny u Renaultu byly sečteny a před posledními 3 závody musel z týmu odejít. Byl nahrazen mistrem světa z roku 1997, Jacquesem Villeneuvem. Místo si našel našel rychle, když podepsal s Toyotou na rok 2005 a ještě stihl odjet poslední 2 závody v roce 2004, když nahradil Ricarda Zontu. Celkově obsadil šesté místo a právě tato sezóna se stala jeho nejlepší na kariéře.

2004-: Toyota

[editovat] 2005

Sezóna 2005 byla pro něj dobrá. Místa na stupních vítězů dokázala, že jeho forma se s přestupem nevytratila a v Indianapolis získal dokonce pole position, což mu ale nebylo k ničemu platné, protože do závodu odstartovaly jen vozy Ferrari, Jordan a Minardi. Po celou sezónu porážel svého přeplaceného stájového kolegu Ralfa Schumachera, ale neúspěchy z posledních 4 závodů znamenaly, že v celkové klasifikaci skončil 2 body za Ralfem, na 7. místě.

[editovat] 2006

V roce 2006 začal velice špatně, přestože to nebylo až tak moc jeho zaviněním, například při Grand Prix Austrálie ho vyřadil v prvním kole David Coulthard. A jelikož v prvních 9 závodech nebodoval, vypadalo to, že ho jeho kolega Ralf Schumacher drtivě porazí. Jeho reputace byla částečně napravena v Kanadě, kde startoval ze 6. místa a nakonec dojel 4. V druhém závodě za Atlantikem, v USA, dojel opět čtvrtý. Od té doby ale už bodoval jen 3x. Sedmý skončil v Německu a Itálii a v Japonsku dojel sedmý. Závod v Brazílii nezačal zle, ale potíže se zavěšením znamenaly až 12. místo. Po sezónu jej provázela smůla a tak ho Ralf opět porazil, tentokrát o 5 bodů. Trulli tak obsadil se ziskem 15 bodů, 12. místo.

[editovat] 2007

Své první body v sezóně 2007 získal mnohem dříve než v té minulé, bylo to už v Malajsii, kde dojel sedmý. Další příděl bodů přišel v Bahrajnu. Smůla započala ve Španělsku, kde nejdříve zůstal stát na startu a poté po pár kolech pro mechanickou poruchu odstoupil. Nepovedený závod byl i v Monaku, kde Trulli skončil až patnáctý. Bylo jasné, že Toyotě se nedaří, jelikož Ralf Schumacher na tom byl v bodování ještě hůře než on sám. Další body vybojoval za 6. místo Jarno v USA. Poté však přišla dlouhá série, kdy Trulli nebodoval a končil až v hloubi pole. Prohlásil dokonce, že jeho výsledky byly „nemožné“. Ve Francii startoval Jarno z dobrého místa na startu, ale kolize s Heikkim Kovalainenem z Renaultu znamenala konec závodu. V posledním závodě, v Brazílii, dojel Trulli osmý a tak zkompletoval svůj počet bodů na pouhých 8, a obsadil až 13. místo. To bylo nejhorší umístění od jeho působení v Prostu. Narozdíl od svého stájového kolegy Ralfa Schumachera, měl smlouvu s Toyotou i na další rok a se snažil napravit svůj nepovedený rok 2007.

[editovat] 2008

[editovat] 2009

2010-: Lotus Racing

Dne 14. prosince 2009 podepsal smlouvu s týmem Lotus Racing, jeho týmovým kolegou se stal Heikki Kovalainen.

Kompletní výsledky ve Formuli 1

(Legenda, tučně vyznačené závody znamenají zisk pole position, závody vyznačené kurzívou označují zajetí nejrychlejšího kola v závodě)

‡ Poloviční počet bodů, protože bylo odjeto méně než 75% délky závodu.

Juniorské formule

Zdroj: Wikipedia.org

Články o Jarno Trulli (0)

Všechny články o Jarno Trulli (0) »
TOPlist